Monday, 16 Jul 2018

پیکر بندی Android SDK

ویژوال استودیو دارای  Android SDK Manager است که جایگزین Google’s standalone SDK Manager می شود. این راهنما توضیح می دهد که چگونه از SDK Manager برای دانلود ابزارهای Android SDK، سیستم عامل ها و سایر اجزای مورد نیاز برای توسعه برنامه های Xamarin.Android استفاده کنید.

  • Visual Studio : این راهنما نحوه نصب و استفاده از Xamarin Android SDK Manager برای ویژوال استودیو را در ویندوز  توضیح میدهد.
  • Visual Studio for Mac : این راهنما نحوه نصب و استفاده از Xamarin Android SDK Manager را برای ویژوال استودیو مبتنی بر مک توضیح می دهد.  توجه : این راهنما فقط برای ویژوال استودیو 2017 مبتنی بر مک کاربرد دارد.

Xamarin Android SDK Manager به شما کمک می کند تا آخرین اجزای اندروید را که برای توسعه برنامه Xamarin.Android نیاز دارید دانلود کنید.

چه چیزی نیاز دارید ؟

  • Visual Studio : برای استفاده از Xamarin Android SDK Manager، به موارد زیر نیاز خواهید داشت :
  1. ویژوال استودیو 2017 نسخه community edition یا بالاتر. ویژوال استودیو 2017 نسخه 15.5 یا بالاتر مورد نیاز است.
  2. Xamarin برای ویژوال استودیو نسخه 4.5.0 یا بالاتر.

 Xamarin Android SDK Manager با ویژوال استودیو 2015 سازگار نیست. کاربران Visual Studio 2015 باید از ابزار SDK Manager ارائه شده توسط Google در Android SDK استفاده کنند.

  • Visual Studio for Mac : ویژوال استودیو مبتنی بر مک ورژن 7.0.0.3146

Xamarin Android SDK Manager همچنین نیاز به کیت توسعه جاوا ( به طور خودکار با Xamarin.Android نصب شده است) نیاز دارد. اگر شما در حال توسعه API سطح 24 یا بالاتر (JDK 8 نیز از سطوح API قبل از 24 پشتیبانی می کند) جای نگرانی نیست چون Xamarin.Android از JDK 8 استفاده می کند اما اگر به طور خاص برای سطح API 23 کد نویسی می کنید می توانید از JDK 7 استفاده کنید.

توجه : Xamarin.Android از JDK 9 پشتیبانی نمی کند.

SDK Manager در ویژوال استودیو

برای شروع در ویژوال استودیو مسیر زیر را دنبال کنید :

Tools > Android > Android SDK Manager

sdk-manager

پنجره Android SDKs and Tools پس از کلیک بر روی گزینه  Xamarin Android SDK Manager باز می شود که دارای دو زبانه Platforms و Tools می باشد.

sdk-manager-platforms

 

صفحه Android SDKs and Tools در جزئیات زیر در بخش های زیر توضیح داده شده است.

Android SDK Location

Android SDK Location در بالای صفحه Android SDKs and Tools قرار داده شده است، همانطور که در تصویر قبلی دیده می شود. قبل از اینکه زبانه های Platforms و Tools به درستی کار کنند، این مکان باید به درستی پیکربندی شود. ممکن است لازم باشد Android SDK Location را برای دلایل زیر تنظیم کنید:

  1. Xamarin SDK Manager قادر به یافتن Android SDK نیست.
  2. Android SDK را در جای دیگری (غیر از مکان پیش فرض) نصب کرده اید.

برای تنظیم محل SDK Android، روی دکمه … که سمت راست Android SDK Location قرار دارد کلیک کنید. از طریق این پنجره محل Android SDK را مشخص کنید. در تصویر زیر آدرس Android SDK در Program Files (x86)\Android مشخص شده است

پس از یافتن پوشه Xamarin Android SDK Manager و مشخص کردن آن در پنجره مربوطه بر روی گزینه OK کلیک کنید.

حالا به سراغ زبانه ها در پنجره Android SDKs and Tools می رویم :

Tools

زبانه Tools لیستی از ابزارها و موارد اضافی را نمایش می دهد. از این برگه برای نصب ابزار Android SDK ، ابزارهای Platform و… استفاده کنید. همچنین شما می توانید نسخه شبیه ساز آندروید، اشکال زدایی سطح پایین (LLDB)و کتابخانه های Google Play را نصب کنید.

برای مثال، برای دانلود بسته Google Android Emulator ، روی علامت چک در کنار Android Emulator کلیک کنید و بر روی دکمه Apply Changes کلیک کنید:

install-emulator

ممکن است یک پنجره با پیام ?Some components can be updated. Do you want to update them now نمایش داده شود،  روی Yes کلیک کنید. سپس، پنجره License acceptance نشان داده می شود :

license-acceptance

با قبول شرایط و ضوابط، بر روی Accept کلیک کنید. در پایین پنجره، یک نوار پیشرفت میزان پیشرفت دانلود و نصب را نمایش می دهد. پس از نصب کامل، زبانه Tools نشان می دهد که ابزار و افزونه های انتخاب شده نصب شده اند.

Platforms

این پنجره لیستی از نسخه های SDK انواع پلتفرم ها و ورژن های آنها را نمایش می دهد.

platforms-pane-sml

این صفحه لیست نسخه آندروید (مانند آندروید 7.0)، نام کد (Nugat)، سطح API (مانند 24) و وضعیت (اگر پلتفرم را نصب کرده باشید پلتفرم مورد نظر را نصب شده نمایش می دهد).

از قسمت زبانه Platforms برای نصب components های سطح API Android استفاده می کنید (برای اطلاعات بیشتر در مورد نسخه های آندروید و سطح API، به مقاله سطوح Android API مراجعه کنید )

اگر تمام اجزای یک پلتفرم نصب شده باشد، علامت چک در کنار نام پلت فرم ظاهر می شود اما اگر تمام اجزای یک پلتفرم نصب نشود ، جعبه آن پلت فرم پر شده است.

برای اضافه کردن یک پلت فرم دیگر به SDK، روی جعبه کنار پلت فرم کلیک کنید و تا موقعی که علامت چک را در کنار پلتفرم مشاهده نکردید تمام اجزای آن را نصب کنید، سپس روی Apply Changes کلیک کنید:

adding-a-platform-sml

برای نصب تکی هر یک از مولفه های SDK یکبار روی جعبه کنار پلتفرم کلیک کنید سپس هز مولفه ای را که نیاز دارید انتخاب کنید :

adding-some-components-sml

توجه داشته باشید که تعداد اجزای نصب شده در کنار دکمه Apply Changes ظاهر می شود. در مثال بالا، 6 جزء آماده نصب هستند. پس از کلیک روی دکمه Apply Changes، پنجره  License Acceptance را مشاهده خواهید کرد :

license-screen

با قبول شرایط و ضوابط، بر روی Accept کلیک کنید.در پایین پنجره، یک نوار پیشرفت، پیشرفت دانلود و نصب را نشان می دهد. هنگامی که فرآیند دانلود و نصب کامل می شود (این فرآیند ممکن است بسته به اینکه چند اجزاء باید بارگیری شوند چندین دقیقه طول بکشد)، اجزای اضافه شده با یک علامت مشخص شده و به عنوان Installed ذکر شده اند.

اکنون آماده هستیم که برنامه خود را برای آخرین و بزرگترین Android API توسعه دهیم!

 

 

==

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *